• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Det är ju tyvärr så :(
Exakt så står det på min med.
Men de säger ju att avslaget beror på det felaktiga och bekräftade att det är ett par som råkat ut för just detta.

Jag har sökt rätt många gånger igår och idag för att se om det funkade. :/ Däremot stått likadant samtliga gånger.
Stod det så första gången så är det ju fel om det är det de menar. Jag testa tre ggr tror nästan säkert det stod lika alla ggr.

Men bra att de bekräfta att flera råkat ut för det.

Då är det ju ett fel liksom precis som de sa till mig. Bara avvakta helt enkelt (max en dag) och hoppas det kommer positivt svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Undrar också detta.
Jag sökte rätt många gånger igår, men blev nekad. Måste man vänta 3 månader efter senaste ansökan nu då?!
Så är det ju, står ju att EFTER tre betalningar kan du ansöka igen.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Så är det ju, står ju att EFTER tre betalningar kan du ansöka igen.
Nej, jag har sökt efter varje inbetalning varje gång och alltid fått nej tills tredje inbetalning var klar då har det inte varit något problem
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Stod det så första gången så är det ju fel om det är det de menar. Jag testa tre ggr tror nästan säkert det stod lika alla ggr.

Men bra att de bekräfta att flera råkat ut för det.

Då är det ju ett fel liksom precis som de sa till mig. Bara avvakta helt enkelt (max en dag) och hoppas det kommer positivt svar.
Ja exakt!
Det står exakt samma text nu som igår första gången jag testade. Printade första försöket jag gjorde igår.
De skrev ju
”Vad vi kan se är att det står avslag vid ansökan just nu och att anledningen till avslaget är för få inbetalningar. Meddelandet är därmed felaktigt.”
Så antingen lämnar det fel meddelande eller så är det en bugg som inte ”känner av” betalningarna.

De skrev:
”Ja vi har upptäckt att fåtalet kunder kan ha drabbats av det och det undersöks fortfarande internt hos oss.”

Ja, det är de enda att göra. Hålla tummar och tår
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Så är det ju, står ju att EFTER tre betalningar kan du ansöka igen.
Isåfall är man ju bra körd..
Men man kan ju förhoppningsvis undgå det då om det nu visar sig vara en bugg som orsakat avslaget.
Slits mellan hopp och förtvivlan :(
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Isåfall är man ju bra körd..
Men man kan ju förhoppningsvis undgå det då om det nu visar sig vara en bugg som orsakat avslaget.
Slits mellan hopp och förtvivlan :(
Tämligen övertygad om att ÄR det en bugg kommer de lösa så vi kan söka direkt allt annat känns orimligt. (men säker kan man inte vara)
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Tämligen övertygad om att ÄR det en bugg kommer de lösa så vi kan söka direkt allt annat känns orimligt. (men säker kan man inte vara)
Jag har den känslan med.
Vi håller tummarna och så kan vi väl uppdatera så fort vi hör nå mer?
 

Nelyh

V.I.P
Poäng: 167
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
334
Mottagna reaktioner
42
Poäng
167
Något är väldigt skumt här. Jag har aldrig haft lån hos fairlo. Men skulle behöva ett lån nu och slängde in en ansökan.

Jag blev blånekad. Deras kundtjänst kan inte svara på varför utan hänvisar till deras system och en helhetsbedömning.

Årsinkomst 450000, inget skuldsaldo eller utmätningsförsök hos kronofogden senaste 3 åren och inga anmärkningar.

Någon med liknande förutsättningar som fått? Känns som det är skillnad på folk och folk....
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Något är väldigt skumt här. Jag har aldrig haft lån hos fairlo. Men skulle behöva ett lån nu och slängde in en ansökan.

Jag blev blånekad. Deras kundtjänst kan inte svara på varför utan hänvisar till deras system och en helhetsbedömning.

Årsinkomst 450000, inget skuldsaldo eller utmätningsförsök hos kronofogden senaste 3 åren och inga anmärkningar.

Någon med liknande förutsättningar som fått? Känns som det är skillnad på folk och folk....
Finns en lite "risk" att de "pausat" utlåningen på grund av "utredning"
 

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Något är väldigt skumt här. Jag har aldrig haft lån hos fairlo. Men skulle behöva ett lån nu och slängde in en ansökan.

Jag blev blånekad. Deras kundtjänst kan inte svara på varför utan hänvisar till deras system och en helhetsbedömning.

Årsinkomst 450000, inget skuldsaldo eller utmätningsförsök hos kronofogden senaste 3 åren och inga anmärkningar.

Någon med liknande förutsättningar som fått? Känns som det är skillnad på folk och folk....
Som sagt verkar det vara tvärstopp nu, tyvärr
Eller iallafall mycket svårare att få beviljad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp